Ai o idee, incepi o afacere si faci un site, pentru ca ti s-a spus ca fara o prezenta online, nu existi. Cauti o persoana sau o firma care sa iti realizeze site-ul (de prezentare sau magazin online, in functie de profilul activitatii firmei tale).
Dupa ce ti s-a creionat un aspect care te multumeste, iar site-ul este finalizat si functional, astepti sa vezi si efectele, nu?
Problema este ca rezultatele intarzie sa apara, iar asta pentru ca un site care nu este promovat inseamna doar o carte de vizita, pe care ai facut-o, dar care sta intr-un sertar, in biroul tau. Si zilele trec, iar vizitatorii nu apar pe site, ce sa mai vorbim de clienti…
Esti in situatia descrisa mai sus ? Inseamna ca site-ul tau nu este promovat !
Vrei sa vinzi online? Iata cum poti atrage pe site vizitatori interesati de produsele sau serviciile pe care le oferi :
1 – Google Adwords – vezi aici oferta noastra
Platesti doar pentru click-uri, nu si pentru afisari in Google. Site-ul tau apare imediat dupa setarea campaniei, in prima pagina Google, atunci cand oamenii cauta serviciile sau produsele tale. Platesti o anumita suma, per click, de fiecare data cand un vizitator acceseaza anuntul tau si ajunge pe site. Practic, este ca si cum ai putea sa platesti chirie pe un spatiu comercial, doar atunci cand oamenii intra in magazin, nu si cand trec prin fata lui. Suma platita per click depinde de o licitatie, la care participi impreuna cu alti concurenti.
Avantaje :
- aduci potentiali clienti pe site, intr-un timp foarte scurt
- platesti doar pentru vizitatorii site-ului
- apari in Google, in fata unor persoane interesate de produsele / serviciile tale
- nu conteaza vechimea site-ului tau
- ROI pozitiv pe termen scurt
Dezavantaje :
- costuri ridicate per click in anumite domenii de activitate, depinzand de concurenta
- atunci cand bugetul zilnic setat in prealabil este epuizat, anuntul nu mai apare, implicit si site-ul tau
- site-ul trebuie sa fie pregatit sa iti vanda serviciile sau produsele, inca dinainte sa incepem campania, pentru ca fiecare click, te costa
- necesitatea administrarii campaniei, pentru a evita plata pentru cautarile efectuate utilizand cuvinte cheie care nu pot transforma vizitatorul in client. Exemplu : Ai un service auto in Bucuresti, te promovezi pe cuvant cheie “service auto” si primesti click-uri pe termen de cautare “service auto Ploiesti”
2 – SEO – vezi aici oferta noastra
Obiectivul campaniei de promovare SEO este aducerea site-ului pe prima pagina Google, la cautarea cuvintelor importante pentru afacerea ta. Pe prima pagina, Google afiseaza 17 rezultate, 7 anunturi Adwords (vezi metoda 1, Google Adwords) si 10 rezultate organice. Fiecare pagina Google afiseaza cate 10 rezultate organice, in ordinea importantei (autoritatii) lor.
Pentru atingerea primei pagini (rezultate organice) este nevoie sa depasim importanta site-urilor concurente. Acest lucru se realizeaza atat prin optimizarea interna a site-ului (on page), cat si prin sporirea autoritatii acestuia in mediul online, obtinand link-uri relevante catre el, pe alte site-uri (backlink-uri).
Avantaje :
- investesti in site-ul tau, obtinand o structura mai buna a acestuia
- nu platesti nimic per click, atunci cand cineva iti acceseaza site-ul
- viteza de incarcare superioara
- pagini relevante pentru cautarile vizitatorilor tai, care determina o experienta de navigare superioara
- obtinerea de vizitatori targetati
- ROI pozitiv pe termen mediu si lung
Dezavantaje :
- timpul in care site-ul ajunge in prima pagina este mai mare, raportat la promovarea Adwords
- pe termen scurt, SEO este scump, deoarece rezultatele apar dupa 3-6 luni
- trebuie sa mentii activa campania de promovare, chiar si cand atingi prima pagina, pentru mentinerea pozitionarii obtinute
- modalitatea de promovare se adapteaza mereu criteriilor luate in calcul de Google
3 – Facebook Ads
Stii deja ca aproape toata lumea are cont pe Facebook, deci acolo sunt si clientii tai. Prin intermediul serviciului Facebook Ads, putem afisa reclama site-ului tau utilizatorilor Facebook, in functie de date demografice, interese si comportamente.
De exemplu, ai un magazin online si comercializezi genti de dama, de lux. Realizam bannere in care utilizam fotografiile produselor tale, concepem un text care sa le descrie perfect si setam audienta reclamei, astfel incat sa o afisam femeilor, intre 20 si 50 ani, care au dat check-in pe un aeroport in ultimele 30 de zile si carora le plac anumite branduri de lux. Simplu, nu? Astfel ajungi exact in fata potentialului tau client. Si poti sa platesti tot per click, atunci cand cineva da click pe reclama ta si ajunge pe site sau iti da like paginii de Facebook.
Avantaje :
- branding online, devii cunoscut, creste popularitatea afacerii tale
- dupa ce creionezi profilul clientului ideal, iti poti seta destul de exact audienta potrivita pentru reclama
- interactiune cu publicul tau
- reach imens – peste 7 milioane de romani au cont pe Facebook
Dezavantaje :
- nu targetezi interesul de moment, nu stii daca persoanele carora le afisezi reclama sunt sau nu interesate de produsele / serviciile tale
- rata de conversie este mai mica, raportat la promovare in Google (SEO sau Adwords)
- necesitatea de a schimba frecvent reclamele afisate
In concluzie, metoda de promovare potrivita pentru tine depinde de obiectivele tale, pe termen scurt, mediu si lung. Daca ai nevoie de clienti imediat, cea mai buna metoda sa ii obtii este reprezentata de Google Adwords. Daca vrei sa si investesti in site-ul tau si ai de gand sa beneficiezi de o prezenta sanatoasa in mediul online, pe termen mediu si lung, SEO este perfect pentru tine. Alege Facebook Ads daca ai nevoie de popularitate, interactiune cu clientii si brand awareness. De asemenea, campaniile de promovare pe Facebook au efecte extraordinare in cazul in care activezi pe nisa fashion sau daca vinzi produse de larg consum.
We are recognized as a Top Search Engine Optimization Company on DesignRush .