Chiar daca tranzitam o perioada deosebit de dificila, activitatea societatilor care detin magazine e-commerce trebuie sa se desfasoare in continuare, in conditii de siguranta pentru angajati si clienti.
Exista anumite aspecte esentiale care, respectate, vor asigura o gestionare eficienta a crizei particularizata pe tot ceea ce inseamna business-ul online. Intr-o oarecare masura, cu totii suntem responsabili pentru raspandirea virusului.
Prin urmare, pentru a putea continua activitatea magazinului online, precum si in scopul asigurarii clientilor cu privire la conditiile igienice in care se desfasoara activitatea voastra, sunt esentiale comunicarea, intelegerea, empatizarea – pana la urma, afisarea tuturor actiunilor desfasurate in acest sens.
Cum puteti face fata cu brio acestei situatii de criza? Urmand catevasfaturi care nu necesita eforturi uriase!
Comunicati prin intermediul site-ului si al retelelor de socializare
Este prilejul potrivit pentru a face cat mai des anunturi legate de activitatea voastra si de modalitatea de desfasurare. Fiti deschisi in fata clientilor si oferiti-le cat mai multe informatii. Aratati, prin intermediul unui clip video, modalitatea de procesare a unei comenzi, de la receptionarea acesteia si pana la expedierea coletului catre client.
Puteti, de asemenea, sa incurajati cumparaturile online in situatia defata. Tot pe Facebook, Instagram si altele asemenea, leputeti multumi clientilor pentru sustinerea afacerilor e-commerce sau ii putetiindruma cu privire la modalitatile in care v-ar putea fi alaturi.
Comunicarea prin e-mail este foarte eficienta, mai ales in aceasta perioada
Cu siguranta, pana in acest moment detineti informatii despre clientii vostri, iar acum aveti oportunitatea de a le folosi. Avand acces la e-mail-ul acestora, puteti comunica in mod direct cu acestia.
Asigurati-va clientii cu privire la mediul igienic in care va desfasurati activitatea si despre cum sunt pregatite produsele care vor ajunge la ei. Enumerati-le succint procesul de pregatire a cutiilor si mentionati etapa igienizarii acestora, precum si a produselor.
In acelasi e-mail puteti face referiri si la momentul predarii acestora la firma de curierat sau la metoda de livrare a pachetelor. Punand accent pe siguranta livrarii si a livratorilor, care respecta recomandarile cu privire la normele de igiena, clientii vostri se vor simti mai protejati.
Promovati-va sicomunicati eficient!
Continuati-va activitatea si profitati de timpul de care dispuneti pentru a aduce beneficii magazinului. Investiti in aceasta perioada in modalitatile de comunicare cele mai eficiente, precum cele video.
Stimulati-va clientii acordandu-le reduceri pentru platile online
Puteti sa eliminati plata cash pentru o perioada – pentru a va convinge clientii sa plateasca cu cardul, puteti sa faceti discount-uri care sa ii convinga. Este o metoda foarte eficienta care asigura ca atat curierii, cat si clientii raman in siguranta.
In timpul liber de care dispuneti incercati sa nu va neglijati afacerea – pregatiti proceduri, reflectati asupra rezultatelor obtinute si a aspectelor care necesita optimizari. Este perioada potrivita pentru a va imbunatati magazinul online.
Fiti recunoscatori celor care va sustin activitatea.Incercati ca la fiecare colet trimis sa transmiteti recunostinta clientilor, printr-un bilet in care scrieti un mesaj scurt, dar sincer, de multumire sau prin cupoane de discount, in masurain care este posibil.