Pandemia Covid 19 isi pune amprenta pe viata fiecaruia dintre noi intr-un fel sau altul, afectand activitati dintre cele mai diverse. Sunt firme care si-au suspendat activitatea, sau care si-au relocat angajatii in propriile locuinte pentru a lucra in continuare si sunt firme care se intreba daca sa mai investeasca in campaniile publicitare sau nu.
Virusul ucigas curma destine, inchide orase, ne limiteaza. Exista insa domenii care continua sa functioneze: industria alimentara, farmaceutica si magazinele online. Mai mult decat atat, multi cauta solutii alternative pentru a-si completa veniturile, fiind afectati de somajul tehnic sau chiar de faptul ca firmele la care lucrau s-au inchis, si nu mai au venituri.
Traficulorganic inregistrat pe site-urile din domeniile mentionate, sustinideea pe care am dezvoltat-o, insa nu si conversiile. Daca inindustriile alimentara si sanitara conversiile cresc in acelasi timpcu traficul, nu se intampla acelasi lucru si in domeniul finante –o posibila explicatie? oamenii fac trafic pe site-urile de profil,dar nu investesc, fiindu-le teama. Sunt mult mai tentati sa cumperefaina si drojdie pentru un an, decat sa investeasca in domeniulfinanciar, chiar daca produsele expira.
Foarteprobabil, ca daca detii un business in industria medicala sau in ceaalimentara, sa constati ca vanzarile online cresc semnificativ. Candfacem referire la nisa alimentara, includem si site-urile de retete,al caror trafic a crescut. Oamenii raspund la #staiacasa si gatescmai mult decat o faceau anterior, se explica.
Sunt afectate campaniile SEO in aceasta perioada?
Depinde in ce industrie esti. Daca ai un business in industriile medicala sau alimentara, nu ar trebui sa pierzi trenul. Sa investesti mai mult in PPC, inseamna sa te bucuri de succes acum.
Pe de alta parte, daca esti in HORECA (hotel/restaurant) sau turism, nu e rau sa iti mai restrangi bugetul. Cu mentiunea ca intre a restrange si a pune stop este o diferenta uriasa, de efectele careia te poti convinge mai tarziu. Prin urmare, limiteaza campaniile PPC, dar monitorizeaza-le in fiecare zi. Stii ce fac cei mai multi acum, acasa? Sunt pe Internet si cauta diverse. Da, opresti o campanie, pentru o vreme, cu un discount atractiv, care pot fi achizitionate acum pentru peste cateva luni.
In ceea ce priveste SEO, subiectul nostru, de fapt, sa opresti campaniile sau sa le limitezi ar insemna sa faci o greseala, chiar si daca acum traficul a scazut. Ai in vedere ca daca ai pierdut trafic, s-a intamplat din cauza unui numar de cautari mai mic si nu din cauza pozitiei mai joase.
Acumnu esti singur in situatia asta, dar daca vei opri campaniile SEO,atunci cand perioada asta va trece… Ce sa vezi! Va fi trafic sicerere! Si tu vei suporta consecintele actiunii de azi: nu vei fi intop!
In tot raul de azi se mai poate vorbi si de bine! Paradoxal, nu? Da, daca ne gandim la dimensiunile raului. Unde e binele? In faptul ca vei intelege ca investind azi, maine vei avea de castigat. E simplu! Aplici strategii competitive din timp, pentru a beneficia de ele mai tarziu, dar pe o durata mare de timp. In ideea asta, daca azi, in conditiile in care poate ca nu mai dispui de un buget semnificativ pentru reclama, cum ar fi fost sa fi investit inainte si acum sa fi beneficiat de trafic organic din SEO?
Sfaturipe care daca le aplici, vei avea de castigat
- continua sa investesti in continut de calitate. Chiar si daca ai un business in turism, crearea de continut te avantajeaza. Cu atat mai mult in aceasta perioada in care se sta acasa, multi vor cauta sa citeasca despre destinatii si calatorii;
- lucreaza la imaginea companiei si aplica strategii Social Media, de continut s.a.m.d. Daca produsele sau serviciile pe care le propui nu mai sunt foarte solicitate, orienteaza-ti echipa catre actiuni care au in prim plan managementul reputatiei online;
- ia in calcul si livrarile la domiciliu, adaptandu-ti business-ul.
Facand referire strict la SEO, indiferent de cat de grea a fost perioada prin care a trecut umanitatea, dupa rau a urmat binele. Si acum va fi la fel, motiv pentru care e bine sa fii pregatit, sa ramai pe piata si sa cresti.
Retine ca SEO este o metoda de marketing extrem de eficienta pe termen lung. Pregateste-te pentru perioada care va urma, reorganizeaza site-ul, adauga continut bun, lucreaza la imaginea business-ului tau in online. Cumparaturi online s-au facut si pana acum, vanzarile inregistrate de unele companii fiind uriase. Perioada asta va amplifica mult fenomenul, depinde de tine sa profiti, depasind concurenta care acum nu investeste.
Estila inceput cu afacerea in online?
De cate ori ai auzind sau chiar ai spus ca „niciodata nu este prea tarziu?” Cel mai probabil, nu ai contorizat, dar de foarte multe ori. Ei, bine, nu e tarziu nici sa-ti aduci busniss-ul in online. Ai in vedere ca in aceasta perioada inclusiv competitia se restarteaza si vei putea concura cu alte business-uri similare, pe picior de egalitate. Piata online este mai mult decat oricand o oportunitate pentru cei care indraznesc. Este o perioada in care multi isi muta business-urile in online sau dezvolta o latura fizica a activitatii in online. Profita de ea!