Noul algoritm Google BERT si optimizarea pentru utilizator
In 20201, pentru realizarea strategiilor SEO, elementele centrale sunt Google BERT si utilizatorul. Prin urmare, vorbim despre optimizarea orientata catre utilizator si livrarea tehnica de continut si, implicit, despre o reevaluare a landing-page-urilor, al caror continut trebuie sa fie atractiv.
Concret, va trebui sa ai in vedere urmatoarele aspecte:
- aspect lizibil, viteza foarte buna de incarcare, in special pe mobil;
- continut orientat catre client, perfect relevant pentru cautarea care a determinat accesarea site-ului.
Continut de calitate superioara si optimizare smart
Cand ne referim la optimizarea unui site, vorbim, de fapt, despre toate componentele site-ului respectiv. Concret, ai in vedere de la texte, imaginile de pe site si video, modul in care acestea sunt structurate intr-o pagina, la link-urile interne si ierarhia paginilor.
Ce vei obtine? In primul rand optimizare eficienta pe cautari specifice long-tail. Eficienta optimizarii pe cautari mai lungi este sustinuta de organizarea si optimizarea oricarui tip de continut in functie de tipurile de topicuri si sub-topicuri. Pe termen lung, printr-o astfel de abordare vei influenta autoritatea website-ului si coeficientul ROI.
Organizarea optima a site-ului – “pillar-and-cluster content strategy” – are ca efect informatia completa, importanta si bine structurata de care poate beneficia utilizatorul. Ori, acest lucru poate fi realizat doar in cazul in care intelegi utilizatorul si intentiile de cautare, sa cunosti audienta site-ului si publicul caruia i te adresezi (tinta procesului de optimizare)..
Intelegand utilizatorul si intentia de cautare vei putea sa oferi un raspuns optim la cautarile pe care utilizatorii le efectueaza – de cand initiaza cautarile si pana gaseste ceea ce cauta. Analizand periodic site-ul, vei sti daca trebuie sa ii actualizezi continutul.
Legat de continut, este important sa tii cont de urmatoarele aspecte:
- din strategia derulata pentru optimizarea continutului nu trebuie sa lipseasca mesajele de brand;
- limbajul/stilul continutului trebuie sa fie natural, cat mai aproape de utilizator. De astfel, Natural Language Understanding presupune ca spiderii sa inteleaga sensul contextual al cuvintelor, foarte firesc;
- cautarea vizuala ar putea fi foarte curand un aspect SEO important. Numarul utilizatorilor care fac cautari vizuale (prin intermediul imaginilor) este intr-o continuu crestere, in continua crestere fiind si numarul obiectelor care pot fi identificate cu Google Lens (aproximativ 1 miliard acum). Prin urmare, optimizeaza SEO imaginile, alege-le nume sugestive si ai grija sa aiba setat atribut ALT relevant;
- importanta videoclipurilor a crescut masiv, iar Cisco estimeaza contributia acestora la 80% din trafic in 2021. Utilizeaza featured snippet, organizeaza continutul video in sectiuni clare, optimizeaza SEO videoclipurile, uploadeaza o subtitrare buna, ocupa-te mai mult de cresterea canalului YouTube (un motor de cautare mult prea mare – al doilea ca marime – pentru a fi ignorat, ataseaza continut video articolelor text de pe blog;
- ai in vedere ca inca de anul trecut intentia de cautare a reprezentat un subiect important SEO. Orice tip de continut care obtine intentii de cautare, va obtine pozitionari superioare. Orice cuvant cheie are asociata o intentie de cautare, indiferent ca este vorba despre aflarea unei informatii sau de nevoia de a compara produse/servicii. Optimizeaza inclusiv continutul mai vechi de pe site;
- nu permite ca CTR sa scada. Prin urmare, trebuie sa incluzi cuvantul cheie in URL-ul paginii, utilizeaza titluri care sa starneasca emotia, insa nu “Power Words”, fiecare pagina trebuie sa aiba meta descriere relevanta si interesanta;
- nu in ultimul rand, backlink-urile raman cheia, insa fara un continut atractiv, le poti scadea importanta. Prin urmare, fa din crearea de continut o prioritate in strategiile SEO pe care le dezvolti.
Autoritatea domeniului. E-A-T si YMYL
Daca pana de curand, autoritatea unui domeniu web era in stransa legatura cu backlink-urile, acum lucrurile nu mai stau asa, Google concentrandu-se in evaluarea site-urilor pe expertiza, autoritate si incredere – EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), catalogat factor cheie de clasare -, cu atat mai mult in situatiile in care continutul web vizeaza siguranta, sanatatea sau banii utilizatorilor – YMYL (Your Money, Your Life).
Prin urmare, succesul strategiei de promovare prin SEO depinde si de modul in care cresti EAT.
Google sustine acum ca doreste ca utilizatorii sa aiba acces doar la continut de calitate, scris de experti. Concret, pentru un site medical, farmacie, sa spunem, trebuie sa scrie un profesionist, cineva care are notiuni de farmacodinamie.
Google apreciaza transparenta, astfel ca trebuie sa te asiguri de faptul ca nu-ti lipsesc de pe site informatiile relevante despre companie, contact, politica de confidentialitate si termeni si conditii.
Backlink-urile in 2021
Inca din 2014, schimbul de link-uri este penalizat, la fel si backlink-urile irelevante pentru activitatea site-ului promovat, deci trebuie sa alegem cu atentie domeniile care vor face referire la site-ul nostru.
Astfel, backlink-urile plasate in cadrul unor texte relevante, interesante pentru publicul-tinta al site-ului nostru, sunt cele mai potrivite.
De asemenea, proportia achor-text-ului (money-keyword / link-website) a devenit mult mai importanta, Google acum putand indentifica mult mai facil eventuale incercari de manipulare a rezultatelor prezentate in cadrul motorului de cautare.
Si nu in ultimul rand, diversificare. Backlink-urile trebuie sa provina din site-uri de nisa, adaptate profilului afacerii promovate, dar si din site-uri generaliste (stiri, comunicate de presa, blog-uri).