Servicii de Promovare Online, Optimizare SEO, Productie si Consultanta Publicitara 021.440.35.35 / contact@allproweb.ro

Brand Identity

Brand identity este o inglobare a tuturor elementelor vizibile ale unui brand, anume culorile, designul, logoul, simbolul si numele, care impreuna ajuta la identificarea si distingerea acestui brand in mintile consumatorilor. Este modul in care o afacere isi doreste sa fie perceputa de catre clientii si potentialii sai clienti. Componentele unui brand sunt create de insasi afacerea in sine, facand identitatea brandului calea prin care afacerea vrea sa-si faca utilizatorii constienti de acea firma, si de cum aceasta va fi perceputa de acestia.

Brand identity este diferit fata de brand image, brand image fiind chiar ceea ce consumatorii cred. Iar acesta este construita chiar de catre firma. O legatura negativa intre brand identity si brand image inseamna ca acea firma nu este in asentimentul utilizatorilor sai, ceea ce va face ca vanzarea produselor sau serviciilor oferite de firma respectiva mult mai dificila. Imaginea brandului care este detinuta de consumatori poate ajunge la un anumit nivel incat o afacere sau un produs trebuie sa se rebranduiasca sau risca sa numai faca nici o vanzare, si astfel ajungand intr-un final o afacere falimentara.

All Pro Web ajuta la crearea unei strategii de brand identity, pentru ca firma careia ii ofera sprijinul sa ajunga sa-si atinga scopul propus si viziunea, pentru ca utilizatorii sa-i perceapa exact asa cum acestia isi doresc si legatura dintre acestia sa fie una stransa bazata pe incredere si satisfacerea nevoilor.

Cu cat oamenii vor gasi strategia de marketing a unei afaceri mai interesanta si atractiva cu atat acestia vor fi dispusi sa plateasca mai mult pentru serviciile sau produsele pe care aceia le ofera, si vor deveni extrem de loiali si fideli acelui brand. Acestia vor face mai mult decat o investitie materiala in acel brand, acestia se vor implica si emotional, se vor atasa de ceea ce le este oferit si de felul in care le este oferit, si vor fi mult mai motivati sa aleaga acel brand dar si sa vorbeasca si celorlalti despre el, incurajandu-i si pe altii sa se bucure de serviciile si produsele pe care brandul le ofera.

Platforma unui brand este piatra de temelie a managementului unui brand. Fiecare brand ar trebui sa  aiba platforma sa clar explicata, concisa si citeta, facand clar ceea ce vrea sa transmita si sa ofere. Platforma brandului este planul companiei, si ceea ce aceasta vrea sa construiasca. Aceasta sintetizeaza cei doi piloni cheie ai managementului brandului, si anume brand identity si brand positioning .

Insa brand identity nu este acelasi lucru cu brand positioning. Brand positioning este focusata pe caracteristici distinctive, pe un concept comparativ, acesta se refera mai mult la produse decat la brand ca si intreg, este mai putin bogat in intelesuri, are ca tinta o piata si un interval de timp specific si este folosit in mare parte in suportul comunicarii externe fata de brand identity care este folosit intern.

Brand identity este ceea ce detinatorul isi doreste sa-i transmita potentialului sau client. Totusi, o data cu trecerea timpului, identitatea brandului unui produs poate evolua, castigand noi atribute din perspectiva cumparatorului, dar nu in mod necesar si din partea comunicarii marketingului prin care acestia isi doresc sa patrunda catre consumatorii tinta.

Un brand poate fi de asemenea folosit si pentru a atrage clienti la o companie, daca brandul acelei companii este bine consacrat si are bunavointa. Recunoasterea si perceptia unui brand este foarte influentata de prezentarea vizuala a acesteia. Identitatea vizuala a unui brand este infatisarea generala a ceea ce acesta comunica. O identitate vizuala efectiva a unui brand este obtinuta prin o folosire consistenta a elemnetelor vizuale particulare pentru a crea distinctie, precum fonturi specifice, culori si elemente grafice. In inima oricarei identitati de brand este marca acelui brand, si anume logoul acesteia. Culoarea este un element particular extrem de important al identitatii vizuale a unui brand acesta oferind o cale efectiva prin care utilizatorii isi pot aminti de acel logo si il pot recunoaste atunci cand in intalnesc pe piata.

Brand trust este credibilitatea pe care acea entitate o evoca. In lumea comerciala, aspectul intangibil al increderii unui brand are un impact mare asupra comportamentului si performantei partilor interesate ale afacerii, in multe moduri intrigante. Iar asta in schimb metamorfozeaza oamenii normali care au un rol indirect sau direct in organizatie, in ambasadorii acesteia.

Care este sentimentul pe care il ai atunci cand spui numele celui mai bun prieten? In timp ce iti creezi in minte o imagine a acelui om, probabil aceasta va fi acompaniata si de sentimentele pe care le ai pentru el. Te-ai putea gandi in trecut, la momentul in care te-a ajutat sa schimbi un cauciuc al masinii atunci cand ai ramas in pana pe margine soselei, de exemplu. Memoriile si sentimentele care sunt evocate atunci cand te gandesti la brandul unei companii lucreaza intr-o maniera asemenatoare. Pentru marile companii precum Nike, Coca-Cola si Ford, memoriile evocate si emotiile identitatii lor sunt foarte bine stabilite. In ceea ce priveste Nike, te-ai putea gandi la perechea grozava de incaltaminte pe care ai purtat-o in timp ce jucai la echipa de baschet a scolii. Iar Coca-Cola ar putea evoca  gandul la ursii polari dar de asemenea si la ziua acea fierbinte in care prietenul tau ti-a oferit o bautura racoritoare buna. Ford ti-ar putea readuce aminte de masina parintilor, dar de asemenea si prima masina in care te-ai indragostit de colega din liceu. Aceste companii au cheltuit zeci de milioane de dolari pe branding, dar nu doar acesti titani isi pot construi o astfel de entitate a brandului. Si companiile mici si medii o pot face, si chiar ar trebui sa gandeasca si sa puna la punct o identitate soilda a brandului lor care trezeste anumite amintiri consumatorilor atunci cand acestia le rostesc numele.

Primul pas care trebuie facut pentru a crea o identitate de brand solida a unei companii este ce anume face si rezolva cel mai bine acea companie si cum poate fi asta comunicat in cea mai buna maniera catre audienta. Dupa cum am spus si mai devreme, marile companii chletuie foarte multi bani pe campaniile de marketing care apar pe tv mereu, ceea ce satureaza piata cu mesajul transmis in continuu si strivind foarte multe din micile si mediile companii existente.

Logoul este de asemenea un aspect foarte important al recunoasterii unui brand. De-a lungul anilor, cel mai probabil multe companii vor trece prin multe schimbari . De exemplu logoul Pepsi s-a schimbat de 11 ori de-a lungul istoriei acestei companii. Ceva ce este extrem de atractiv si placut de oameni in 1950 are toate sansele sa treaca fara a fi bagat in seama in 2015. Logoul ar trebui considerat cu atentie ca fiind o parte integrata si importanta din mesajul pe care acea companie isi doreste sa-l transmita.

Atunci cand te gandesti la brand identity, ar trebui sa fie la fel de simplu ca atunci cand te gandesti la emotiile care sunt evocate atunci cand ii rostesti numele iubitei sau mamei. Acelasi raspuns este ceea ce brandul businessului tau ar trebui sa fie pentru utilizatori, clienti si potentiali clienti.