Servicii de Promovare Online, Optimizare SEO, Productie si Consultanta Publicitara 021.440.35.35 / contact@allproweb.ro

Penguin 3 lansat de Google pe 17 octombrie 2014

Penguin 3.0 – lansat pentru a atrage profit !

Cresterea incasarilor cu doar 17 % anuntata de Google pentru al 3-lea sfert al acestui an a atras dupa sine si un nou update: Penguin 3.0, pe data de 17.10.2014.

Ceea ce se anunta un ajutor pentru site-urile “mici” s-a transformat in final in retrogradarea site-urilor care au fost create in urma cu mai putin de un an… De asemenea, site-urile care au fost retrogradate in 4 octombrie 2013 (si care nu se mai regaseau intre primele 100 de rezultate) sunt in prezent pozitionate in primele 4 pagini ale motorului de cautare. Curios este ca, intre timp, multe dintre site-urile respective nu au fost promovate in niciun fel, link-urile au ramas aceleasi, la fel si continutul lor.

Intrebarea care se pune este urmatoarea : Site-urile penalizate in 2013 respecta in prezent politicile Google ?

Stiam ca anul trecut site-urile au fost penalizate pentru : schimb de link-uri, continut irelevant sau inexistent sau link-uri create masiv, “nenaturale”. Totusi le-a fost ridicata suspendarea, desi exista foarte multe exemple de site-uri care nu si-au remediat in niciun fel problemele din 2013.

Revenind la site-urile penalizate in urma cu 2 zile, precizam ca in cadrul Penguin 3 s-a folosit pentru prima data identificarea proprietarilor de site-uri prin Google Webmaster Tools. Cu alte cuvinte, daca o persoana avea in acelasi cont 5 site-uri pe care le detinea si unul dintre acestea a fost penalizat, toate celelalte 4 domenii au fost de asemenea penalizate. Ilogic de altfel, dar se pare ca experienta vizitatorilor pe care se punea accent in 2013 a fost data uitarii in acest an, fiind mai important profitul companiei americane.

De asemenea, in Penguin 3.0 probabil Google a identificat cu ajutorul Analytics-ului cuvintele cheie care aduceau cei mai multi vizitatori pe un site, iar in cele mai multe cazuri, acel domeniu a fost retrogradat cu 2-3 pagini, chiar pe acele cuvinte cheie, astfel “impingand” proprietarii de site-uri sa plateasca promovare Adwords pentru a reveni pe prima pagina in Google.